Friskus och svettusdag!

Längdskidor är något jag inte förstått mig på hittills i mitt liv. Kul att kolla på på tvn, men inget för mig ute i spåret.

Tills nu.

Jag har sagt att ska jag ut i ett längdspår igen ska jag ha minsann bra grejer! (Inte bakhala vallningsfria loppisfynd som när man var barn)

Efter lite skidbyte av sambon blev hans gamla plötsligt lediga och pjäxor och stavar inhandlades snabbt.

Idag var det min premiärtur i spåret! Bästa vädret och bra glid tog mig 4,5 km runt på högslätten! Nöjd! Och det var ganska kul, klart jobbigt men det blir klart fler gånger i vinter.

Jag som haft problem med ett ledband i knäet har nu hittat en ny träningsform som faktiskt funkar bra nr snön ligger tjock. Första gången i vinter känner jag att det inte gör nått om det är vinter ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0