Otursdagen

I måndags hade jag en helt hysteriskt dålig dag. En riktigt otursdag. Ibland tror jag på ödet och ibland inte.. men just denna dag var det nog inte meningen helt enkelt att jag skulle få gör det jag hade planerat.
Hade packat alla grejer, kändes som jag hade allt med och inget glömt, taxin kom till huset i tid så allt började bra.

Tanken var att jag skulle flyga ner till Malmö denna dag, och vara framme mitt i dagen för att sen ha en härlig lugn eftermiddag med en hyrbil och shopping i malmö.
Resten av veckan skulle innebära nya bekantskaper, möten och massa inspiration, men det ville sig inte.

Väl på arlanda anande jag ingen oro, förutom att jag tyckte det var pest och pina att flyga, hade så förbannant ont i bihållorna och huvudet redan då.
Landade i malmö efter ännu en hemsk flygtur, och skulle just handla en flaska vatten när jag upptäckte att plånboken var borta.

Närmsta timmarna blev på polisstation, spärra all kort och sitta i telefonköer. Tack och lov lyckades jag boka en biljett hem, så jag kunde flyga hem samma dag.
Det är helt otroligt va man blir handikappad av att vara utan leg och betalkort. Ett äpple som jag fick av en snäll polisman, och en halv banan lyckades jag få i mig efter frukosten på hela dagen.
När jag väl landade hemma igen efter den turbulenta dagen var jag helt förstörd. Alla möten bokade jag av, och resten av veckan har man tillbringat med hiskelig huvudvärk som fortfarande i skrivandets stund dövas med alvedon regelbundet...

Tack och lov får jag tillbaka min plånbok snart, en ärlig människa på Arlanda måste ha hittat den. Så nu blir det att boka om resan igen, funderar dock på om jag ska välja att åka tåg åtminståne halva sträckorna denna gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0