Häslovecka, dag 1, framme

Uppe i graninge var jag igårkväll för att sova en natt och sen fortsätta till Österåsens hälsohem idag.
Är framme här i sollefteås skog, uppe på det gamla sanatoriumet för att få några dagars vila, motion och god mat. Hade en vecka kvar efter en skitgammal remiss, så jag passa på att ta ut den nu mitt i stressfulla vardagen.
Det är en väldigt speciell miljö här, det osar gammal byggnad, sjukhus, och historia. Överallt hänger gammal och dyr konst, huset i sig är gigantiskt som ett slott, med mängder av korridorer och små skrymslen.
Både läskigt och häftigt. Många säger att det spökar här, jag har aldrig hört eller varit med om någonting, men visst är det lite läskigt när man ligger ensam i ett kalt rum med fyra meters takhöjd och tänker tillbaka på dess historia..
Det ska bli riktigt skön vecka ändå, och för er som läser bloggen har jag bestämt att vara riktigt aktiv i denna, och berätta varje dag om mina reflektioner och aktiviteter. Man hinner liksom med att tänka häruppe. Det är skönt.
Här är utsikten från mitt fönster:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0