Dag 4, betraktelser och hemfärd

Så, sista dagen. Om några minuter kommer min älskade lilla familj och hämtar mig. Men jag tänkte jag skulle passa på att avsluta veckan här med lite tankar som ändå kommit upp trots allt.
Alltid när jag är här uppe har jag minst ett besök hos en kurator, för att prata om mina tankar, känslor och sådnt som har hänt eller tynger mig.
Det avslutande samtalet jag hade idag jag upphov till endel saker om jag la märke till i mig själv.

Jag har gjort en förändring. Jag har brutit vanor som tidigare var mina laster och jag mår egentligen mycket bättre nu än va jag tror själv. Men man behöver ibland ett sådant samtal för att inse det själv.

Mina nuvarande mål i livet är:
Må bra
Träna och få tillbaka konditionen
Åka utomlands i vår
bli gravid när det passar för familjen
Fortsätta med viktväktarna som jag nu påbörjat igen

Dessa mål är mina och som gör att just jag mår bra.

För att jag ska uppnå dessa krävs det dessa punkter:
Prioritera
Vara glad för det jag har
Återhämta mig
kontrollera matintag via VV
Fortsätta med friskis och svettis
Inandas all inspiration av mina underbara vänner

Gör jag detta kommer jag nå långt, längre än va jag har nått nu, och det är också långt.
Jag har egentligen inga vanor jag vill bryta just nu, utan jag ska fortsätta känna mig stark och trygg i den tillvaro jag lever i.

De jag har att tacka för allt stöd i mitt liv är många. Jag har insett att jag har ett fantastiskt nätverk med underbara personer runt omkring mig som stöttar mig och finns när jag behöver.
Min familj i Brunnäs (Mamma, pappa, Emil och Lars)
Min familj i Graninge (Bosse, Malin och Abbe)
Alla mina underbara vännner i Härnösand och runt om i Sverige (ni vet vilka ni är)
Mitt jobb och mina underbara kollegor
Och sist men inte minst, min alldeles egna lilla familj, min dotter Isa och sambo Morgan
Alla ni betyder mest av allt, och jag tänker aldrig flytta ifrån er..

Tack!

Nu ser vi framåt... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0