Sjung om studentens.... vemod

Studentdag idag. Jag har ingen att fira, och dessutom jobbar jag hela dagen så nått firande blir det inte. Men som varje år denna dag får jag nästan lite kalla kårar då jag minns tillbaka min egen student för snart tio år sedan.
Studentdagen är ju alltid en stor dag som man ser fram emot enormt när man är ung. Det är då man blir vuxen och plötsligt skall bestämma vad man skall göra i sitt liv, man får bestämma själv.
Jag var dock inne i en skum "hata allt kommesiellt" period.. dessutom hängde jag inte så mycket med mina klasskamrater heller, vilket innebar att jag inte gick på en enda studentfest! Javet det låter krasst, men just då var det så.. det enda studentarrangemanget jag var med på förutom studentdagen var en brännbollsturnering, balen, och mösspåtagningen.
Jag missade allt. På själva dagen var jag "självklart" klädd i svart, och inte ens onykter... Det finns inte en enda bild från min student, inte heller från balen.
va e det för minne liksom?! Jag beskyller mig själv massor, men också mina föräldrar som jag faktiskt blev besvikna på, som var oerhört stressade och oengagerade.. inget ont till dem egentligen, eftersom jag själv inte direkt var det heller.. menmen..
Istället för att fira ordentligt med fest och ståhej, drog jag själv till denna festival:
Som för övrigt är just nu, as we speak. Suck, och här e man instängd på jobbet..
snacka om gammla minnen som bubblar upp...
Nåja, jag hoppas iallafall att de som går ut i dag på trappan får en fantastisk dag, vädret e ju iallafall på rätt sida just nu!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men du! Jag kan nog ha bilder på dig från studentbalen. Visst hade du "Dileva"-klänningen då?



Kram!



//Emma

2011-06-09 @ 11:50:11
URL: http://rita.klippa.limma.blogspot.com
Postat av: Cizzi

Känner igen mig! Jag var också inne i en "hataperiod" när jag tog studenten -99. Jag var inte med på nåt annat än på trappan och hemma på lite släktmiddag efteråt...sen bilade jag och min hardrockerkille ned till hans hemstad Gbg. Jag hade knappt ngn gemenskap allsmed de andra...ja Tita då, men hon komju snart eftermig hon med för flytt till Götet... Kram

2011-06-16 @ 09:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0