Mode för storvuxna...

Ibland blir jag bara så trött på att följa alla trender, moden och att "fånga sin egen stil".
Jag erkänner, jag är modeinspirerad, eller snarare klädintresserad och designintresserad. Klart man i allt det hela försöker hitta sin stil, och va så chic som möjligt. suck fåfäng.. javisst.
Men..
Jag är som sagt en ganska stor tjej och tycker att även om jag borde gå ner i vikt, mest för min hälsas skull kanske så borde jag ändå just nu kunna bära snygga kläder, och att de ska passa och se bra ut på just mig.
Men oftast känner jag mig bara som en stor misslyckad klump när jag försöker få till nått speciellt. Man känner sig helt enkelt inte alls lika chic eller inne i vissa plagg som det kanske skulle se ut på en smalare tjej.
Förmodligen är detta någonting jag inbillar mig.. (hoppas), men det känns så iallafall... allt mode idag verkar vara för den mindre sizen helt enkelt och är man storvuxen får man helt enkelt nöja sig med tältliknande kreationer som får en att se ut som en 20 år äöldre "whitetrash"...  ja.. nu är jag hård, men det känns så.
Sen ser man i tidningar och tv-program om hur man skall lära känna sin kropp, och klä sig efter vad som passar just min kropp, men oftast får man då se snäva kavajer och hård byxor som skall "forma" kurvorna på min okurviga kropp och få den att se slankare ut. Problemet är bara det att när man är i min storlek är det verkligen inte bekvämt i dessa kläder. Jag har tom svårt att ha ett par vanliga jeans, för de smiter alltid åt på fel ställen och köper man "rätt" storlek glider de ändå alltid ned, vilket innebär att man måste ha skärp, som sedan skär in i min mjuka midja..
Jag var helt lycklig när tights och leggins kom på modet, för då kunde jag äntligen ha någonting skönt och bekvämt, men detta innebär att jag alltid går omkring i detta, och hur kul är det?!
Går man på endel butiker med "stora storlekar" hr dessutom klädern ohygglig passform, och oftast heller inte speciellt snygga.
Är det verkligen så att man måste gå ned i vikt till stl 38 för att kunna ha kläder som sitter snyggt, och vara modemedveten och chic?
är det nån som känner igen sig, eller är det bara jag som har dålig fantasi eller smak? Jag som äntligen började acceptera vem jag är och känna mig sexig i min egen kropp. Det ska man tydligen inte få göra i modevärlden.. sucka.
Jag går väl och gömmer mig i STORA tältliknande kreationer då...

Kommentarer
Postat av: Annika

vet inte om det är nån tröst från en med storlek 38, men så fort man skiljer sig någonstans från "medel" så är det mycket som inte passar... man ska ju tydligen inte ha en byst över storlek B-kupa heller, jag får slopa såååå mycket tröjor, klänningar och toppar... Man måste väl fixa och trixa lite... Tyvärr så har jag inte tid att skaffa mig en stil, eller nåt modesinne =/ Du tycker inte om att sy själv? En del saker kanske går att göra om/sy in och fixa till. Du är för fin för stora "tält" johanna =)) Kram!

2011-08-21 @ 19:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0