Himlabadet

Idag packade Isa och jag badväskan och hämtade uopp Sanna för premiärbadet på Himlabadet i Sundsvall.
Mycket trevligt måste jag säga. Eftersom badet är så pass nybyggt är det så fräscht och fint.
Vi gillade verkligen barnområdet, där det fanns fyra poler med olika djup, samt en bubbelpool för vuxna och en mindre för barn, i samma område.
För Isas del var det klar succé, och jag tror hon har utvecklats massor bara under dagen.

Annars så fanns det utebad, rutschkanor för alla åldrar och surfstream, det vågade ju inte vi oss på, men ändå.
Det fanns också en härlig stor bubbelpool i en grottliknande grej som kallades kolmilan.. supermysigt. Och självklart, också en favorit, strömmebn runt området som vi åkte med massor av gånger. Den var också Isas favorit..
Överallt i vattnet bubblade det och duschar dök upp lite här och var.

Det ända minus vi kom på var nog restaurangen. Vi hade förväntat oss en härlig salladsbuffé som vi läst om på hemsidan, tyvärr var den där buffén inte tillgänglig för oss som badade fortfarande, och dessutom var den inte så stor heller.. Istället fanns det cafét med snabbmat, tacotallrikar och diverse annat som går snabbt att laga. Med eftertanke så tycker jag nog att om vi inte haft förväntningar på buffén så hade vi nog tyckt att det hela var väldigt bra ändå, tyvärr bara ett alternativ för de som e vegetarianer, men personalen var snäll och gjorde gärna om lite i portionerna om man ville byta bort eller lägga till saker..

Isa åt en smarrig pannkaka med glas och sylt! Mumma!

En av de mest bra sakerna måste jag säga var det armband som man både låste skåpet med, kom in i entrén, och kunde ladda med pengar och handla för i restaurangen! Kanonuppfinning, då man slipper ha med sig cash, och så kan ju barnen handla själv!

I stora drag har det iallafall varit en kanonbra dag, och jag ger lätt Himlabadet en stark fyra av fem!!
Nästan bättre än paradisbadet, iallafall lugnare och fräschare, kanske inte lika stort men väl med aktiviteter för de mindre.. :)  (Nu tror jag att jag fått med allt va..)

Här kommer några av dagens skörd av bilder.. (bay tha way, det är inte jag på bilden utan en kompis)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0