Klätterapan

Lilla Isa har lärt sig klättra.
Hon klättra på vardagsrumsbordet, bokhyllor, upp och ned från våran säng, upp på kökssoffan, upp på matbordet (händer inte så ofta eftersom hon vet att hon inte får vara där, men det blir oftare), och upp i fotöljer..
Häromdagen gjorde hon en frivolt över sin egen lilla fotölj och fick en rejäl bula, som nu har tagit färgen gul i pannan. Typiskt.. men jag antar att det är vanligt..

En anna sak hon också tycker om är att när hon väl är stående på kökssoffan når hon alla blomnkrukor, och river gärna ur jord poch skräp på vårat köksgolv. Eller va sägs som att dra ner duken med mammas kaffekopp på spå vi har kaffe på både duk, bord, golv och barn..

Men hon är så underbar. Trots att jag river mitt hår ibland över alla saker som ligger spridda i lägenheten, och att sopen är det käraste jag har just nu, är hon världens underbaraste tjej. Det ätr hur enkelt som helst att få henne att le, och hon älskar alla forbollsmatcher som pågår med hennes gul/svarta "BIboll" hemma i vardagsrummet.

Hon är underbarast att ha med sig när man går på stan, och hon charmar alltid någon ny på stan.. (tyvärr lite för många klåfingriga pensionärer.. iu.) Favoriten är att åka bak på mamms cykel, då gnolar hon eller bara njuter av att se allt som flyger förbi..

Idag ska vi på kalas, det ser både jag och Isa fram emot, då vankas godsaker för mamma, och lek, lek, lek för Isa!

Gooungen..

 

Saft och banan i samma blandning e helt ok, speciellt om man får förtära själv i badbaljan..




Tomater är en annan favorit, helst körsbärstomater så man kan suga ur det saftioga innuti och sen slänga iväg skalet..




Isa och Morgan matar abborrar i mormor och morfars växthus.. Isa tyckte att fiskarna skulle få skräp från backen.



 

Snyggaste t-shirten jag hitta på lindex åt Isa... (pojkavdelningen självklart)

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Fina foton på lillan. Coolt att ha fisk i sitt växthus! Tröjan var också NICE!!!

2010-06-09 @ 14:51:02
URL: http://systerdysterciliat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0