Ja, jag har också följt bröllopet..

Jag gjorde som många andra igår, och kollade in det stora bröllopet på tv.
Klart man är nyfiken, om inte annat är det kul att se alla klänningar, frisyrer och smycken..

Det är ju nästan lite overkligt, och alla finklädda kungligheter från hela världen ser mest ut som att det är en ny dag på jobbet. De borde ju ha festblåsor som arbetskläder tycker man.

Själva brudparet då, ja, klart de såg lyckliga ut men också otroligt spända och det kändes nästan som man väntade ett ordentligt spex eller gapskratt från nån av dem bara för att visa vilken sjuk tillställning det va. Hade jag varit där hade jag gapskrattat av hela den kungliga "falskstämningen". Ok, det var finat nästan överdrivet fint.. löjligt nästan.

Jag såg också fredagskvällens konsert på tvn, måste säga att den söög..  det bästa på hela konserten var nog roxetts framträdande i slutet. Men annars, varför plocka in ett gäng 90-tals artister som för länge sedan känns avdankade? och varför välja en konfrencier som ser ut som att han har en pinne i röven, och skrattar åt sina egna skämt som för den delen var katastrofala. Vart tog humorn vägen, vart är schyffert, gustavssons eller batra?

Nån humor måste de ju ändå ha..

Sen klänningen, alla pratar om hur underbar den var, nja, för traditionell i mn smak, och jag tycker inte alls den där traditionella båtringningen är fin, ser mest barbiaktig ut..  nääe.. inte min smak. 

Däremot var blommorna fina.. 




Men som sagt, lite avis e man ju. Jag vill också ha ett maffigt bröllop, vill också bjuda in till bal i vackra klänningar och fina frisyrer. Och det e klart, jag vill också stå i centrum och vilja att alla tycker jag e finast och vackraste bruden.. 

Jag vet ju att jag har nått att se fram emot, oavsett när det blir. Det kommer jag ha kvar och leva på ett tag. 
Först och främst finns ju midsommar som man kan gotta sig i, och jag har en fin klänning, snygga skor och snart fin i håret tills dess. Dessutom kommer jag baka och laga god mat som ska kännas så där midsommaraktigt så det ser jag fram emot nu. 

 

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha..precis min tanke..hur fasen kunde de hålla sig för skratt? Mycket underlig tillställning...Önskar vi kunde va med på midsommar, men men... vad är en bal på slottet? =)

2010-06-20 @ 12:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0