Du äger..

Har börjat läsa Mia Törnbloms bok Du Äger!



Den är visserligen inriktad för tonåringar, men vem har inte känt sig som en femtonåring trots att man närmare sig 27 i år....

Iallafall tänkte jag att det kanske skulle vara lite intressant att testa den iallafall.

Det första man skulle göra var att istället för de sedavnliga dagboken, (skriva av sig på kvällen innan sömn för att rensa hjärnan) ska man istället rikta in sig på vad som är bra, en så kallad "Bra-bok".
Detta kände jag att det var intressant, eftersom man har som sagt en tendens att bara tänka på allt som är jobbigt, stressat eller liknande.
NUmera skriver jag om allting som är bra, ordnat i rubrikerna: "Bra idag", "Glad för" och "längtar efter"

Någonting som jag märkt är alla nya insikter om sin egen personlighet som dyker upp. Man kanske inte är glad för nånting alls en dag, eller längtar bara efter prylar...  jag försöker oftast tänka efter ordentligt om det är nått som jag VERKLIGEN längtar efter, och inser då att jag har det ganska bra som det är. DET är en insikt som e FANTASTISK.

En negativ insikt är tyvärr att jag är lite för dålig på att vara omtänksam och göra bra saker för andra, eller iallafall komma på saker jag gör för andra. Denna insikt leder väl ändå till nått bra, nu när man kan tänka på det och bli lite mer omtänksam och tänka på andra... (jag som trodde jag var bra på det, kanske borde bli bättre?, det skadar ju ingen.. )

För att sammanfatta det hela tycker jag det är intressant med detta självbejakande, och jag lär mig massor..

Kommentarer
Postat av: Klara

sv: ja jag hörde att ni tar er neråt, gud vad roligt! Klart vi ska ses! Jag har en kompis som kommer hit från skåne på torsdag och stannar tills på söndag. Hur länge blir ni här?

puss!

2010-07-24 @ 11:15:08
URL: http://mammaklara.blogg.se/
Postat av: Klara

sv: ja onsdag låter superbra:D

Ska vi ses i stan då?

puss!

2010-07-25 @ 11:09:06
URL: http://mammaklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0