lördags och söndagsmys

Igår hade jag och Sambon "Morgan och johannadag". Vi började dagenmed att masa, (en ganska seg Johanna, och lite bakis) upp ur sängen vid halv 10 för att åka ut med Isa till hennes Mormor och morfar. De skulle ha en härlig dag med skidåkning där Isa fick sitta inbädad i en pulka.

Jag och sambon åkte ner till sundsvall för att se bio. Tanken var ju att se bio i Härnösand, men det fanns ju inga roliga filmer, och vi var sugna att se den omtalade Avatar.

Sagt och gjort, 14:00 gick Avatar i sundsvall så vi passade in den som lördagsunderhållning..
Den var faktiskt bra. Över förväntan. Tyckte väl att den var lite typiskt "amerikansk".. men klart härliga effekter och fina färger..   nöjd.

Det var dessutom supermysigt att få gå på bio hand i hand.. :)

Sen bar det av till birsta. Midda på ikea och en sväng i varuhuset. Köpte nya handtag till hela köket, en ganska billig investering för att mörka de fruktansvärt slitna köksluckorna i vår kök.. dessutom börjades planeringen av det stora tyget till vardagsrummet. Köpte vajjern osv, men tyget var slut, så jag ska åka ner och köpa det sen..

Kvällen avslutades med Robinson och sen raka vägen i säng...  tröööttt.

Idag är det nya tag. Söndag brukar innebära söndsgamys och städning..  nya handtagen är på plats. Blev riktigt bra faktiskt. Tvätt och allmänt plock... Isa strör klossar och de nya färglada lådorna som jag köpt på ikea åt henne.
Ikväll ska jag kämpa ordentligt på det 75 minuter långa medelpasset på friskis... få se om jag orkar.

;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

verkar som ni haft det mysigt! Fikar gärna i veckan. //kram Cizzi

2010-01-24 @ 16:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0