kreativitet

Min dygnsrytm har under senaste tiden inte direkt varit som jag vill. Jag brukar vara pigg på mornarna och trött på kvällen, men inte nuför tiden.
Trots att Isa är duktig på att sova och kan ibland sova till 9 på morgonen har jag svårt att kliva upp då.. inte förren efter lunch nån gång börjar jag känna att jag får energi..

jäspjäsp..

men, sen kommer det då till kvällen. Brukar ofta träna och får naturligtvis enormt med energi då. Har svårt att sova. Oavsett om jag tränar har jag svårt att somna. Så fort lampan är släckt och det blir tyst sätter oftast min hjärna igång på fulltryck. Kommer på enormt massa saker jag vill göra och har idéstorm varje kväll..

Igår tänkte jag på detta:

Vill börja måla acryl på stora dukar. Har redan minst två motiv i skallen och det är de sjuka bilder jag har i min fantasi hur verkligenheten kan se ut..
Ska göra klart lådorna till Isa med mönster..
Måla om skrivbordet
måla om hyllan i vardagsrummet
Måla om byrån i sovrummet
Fixa en tavla som visar bilder från Isas första år (den skall vara klar till hennes 1 årsdag, med glitter och stjärnor)
Allmänt skriva ut bilder och sätta upp fler bilder på hyllan ovanför sängen och i hallen
Fixa schyssta tavlor till Isas rum
Göra Isas namntavla till hennes dörr..


Ja som sagt. Massor av saker i huvudet.. som jag vill och tänker göra.

När ska jag lugna mig och sova utan att tänka på allt sådant??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det där med "fulltryck i hjärnan", kvällstid. Jobbigt är det, men jag har märkt ett klart samband med att när jag mår bättre mentalt så tänker jag mindre och tvärtom. Så är det iaf för mig.

//Cizzi

2010-01-31 @ 13:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0