Vägra hemska blusar

Sjunger ju i kör. Vi ska ha något slags uppträdande, ala körcafé på söndag. Det visade sig att kören har en speciell körblus som man kan köpa i två olika färger på en butik här i stan. Problemet med blusen bara är att den är stor som ett tält och har inga som helst former. Dessutom hemsk brodyr över hela och färgen, tja den är horibel. Man ser direkt 40 år äldre ut och 10 kilo exktra på kroppen.
Blusen/tunikan är helt enkelt hemsk..

Så jag vägrar. Känns lite taskig på de som är med, och en gång valt ut dessa, men jag betalar inte en spänn för att ha på mig en sån, knappast om jag får betalt heller.

Så jag gick och köpte mig en jeanstunika med ett blått linne under. Då har jag iallafall rätt färger och en mycket snyggare skjorta att ha lite då och då.

Men, jeansskjortan är lite för liten, men det funkar. Jag tänkte "äh det bir bra till sommarn när jag gåt ner mer i vikt".

Sjukt att kunna tänka så, det brukade oftast vara tvärtom förr..  ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

"i-landsproblemet löst då :)

2010-04-23 @ 19:52:17
Postat av: Anonym

Hej!

Försökte kommentera i föregående inlägg men det gick inte av ngn anledning. Isa har fått jättecoola brillor!

Hopppas ni mår bra.// Cizzi

2010-04-26 @ 08:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0