Spännande helg

Helgen har som vanligt varit riktigt fullbokad.
Vi åkte till sundsvall på lördagen.. (efter jag tränat på friskis) Besökte först vårmässan som var på Nordichallen. Mässan var skojjig, men inte alls lika ljusig som jag föreställde mig. Hoppades på att det skulle handla mer om odling, trädgård och inredning, men det fanns lite väl många "knallare" som sålde det ena skräpet efter det andra.
Känner mig inte så intresserad av plastiga smycken, klockor eller plastpåsar när jag är på mässor.
Menmen, hittade en del bröllopstidningar billigt så nu har jag införskaffat sånna för första gången. Nån gång ska väl vara den första.

Lyssnade också till ett trevligt föredrag om fula och snygga hem med Inredarna Simon & Thomas, från serien på tv. De är både roliga och har smak, och vågar dessutom säga rakt ut vad som är fult och groteskt. Så skönt när de verkligen klankade ned på oxblodsfärgade skinnsoffor och vitrinskåp. Det är såå fult!


 

Någonting som slog mig var att de faktiskt såg exakt lika dana ut i verkligheten som de gjorde på tv. ovanligt må jag säga.

Nåja, sen for vi till Birsta för lite ikeatajm, och shoppning av kläder i Birstacity! Jag var riktigt tillfreds efteråt, ocgh även min sambo tyckte han hade haft en trevlig dag.. sköönt!



Isa hitta en rutschkana på ikea... alltid lika populärt!!


Sen blev det tjejkväll med Liz och Karin, vi hamnade en sväng på krogen också, men måste erkänna att det var död stämning där. Man går ju inte ut så ofta så lite mer fart vill man väl ändå ha...

Söndagen var det dags för min kör att köra sitt musikcafé, jag e ledsen att säga för er som rä med i kören och som läser detta, men det kändes verkligen som ett pensionärarrangemang. Visst vi känar bra med pengar till kören, men såå tråkigt och rörigt arrangemang... nåja esteteleverna var bra.
Tror vi får ta och förnya kören litegrann.. känns som vi är borttappade på 90-talet. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0