Mindfullness

Det har vart en hektisk vecka. Massa jobb, ingen tid alls för varken vila eller träning. (hann tack och lov göra ett pass friskis i går, men det e nog det ända)

Någonting som jag länge har bevhövt jobba med är min förmåga att hantera stress. Den e helt enkelt inte den bästa. När jag kommer i stressiga situationer blir det oftast bara värre i mitt huvud, och till slut tappar jag fokus totalt. Jag går väldigt lätt in i väggen, och jag är extremt duktig på att ta på mig för mycket saker.

Just nu går jag i lite terapi kan man säga, för att jobba med mig själv och med mitt mående. Det har jag behövt göra de senaste åren, men då har jag haft dåliga samtalspersoner, eller helt enkelet inte förstått hur jag ska göra.. Har med detta förträngt mycket, och har enhel del demoner som gärna dyker upp när jag blir stressad.

Iallafall så många föreslagit avslappning, avspänning, avslappningsband, meditation mm. Jag har aldrig egentligen givit mig tid eller nog fokus för att testa nått av dessa element ordentligt, men nu när jag verkligen tagit tag i mitt mående på allvar kanske jag kan ha mer förståelse för sådana metoder också..

Gick igenom idag med min samtalsperson om hur mindfullness fungerar. Har tidigare tyckt det verkat tungt och konstigt, men har nu en helt ny syn på det hela.

Ska testa detta en vecka nu, så får vi se om jag känner nån skillnad..

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0