Pensionärer.. huu

Var på en föreläsningadag idag. "ÄLDRE DAG" kallades den..  och det är precis som det låter.
En bunt på ca 200 pensionärer som träffats för att tycka synd om varandra.

Citat från ett barn:

"Äldreomsorgen är att dela sina sorger med andra äldre"

Ahh...  sååå sant!!   Pensionärerna under mötet tyckte det var jättegulligt sagt. Personligen tyckte jag det var visar precis hur bittra och egoistiska pensionärer idag är.

Okej..  jag visar verkligen mina fördommar här.. men tro mig det har jag. Och dagens händelse fick mig tyvärr bara att spe på dessa fördommar.

Skulle intervjua någon som var arrangör.. det första jag får höra är hur dåligt det är av tidningen att inte skriva något om dagen i förhand, och att jag inte kunde vara med på hela dagen.. "vi är så besvikna på tidningen"
...  Detta får man alltid höra av pensionärer...
Väldigt vad jag kände mig välkommen då... men tro mig jag är VAN.

Jag valde en annan av arrangörerna istället som var trevligare.


Det bästa under dagen var när en av föreläsarna sa.. " Ni pensionärer idag lever i en guldålder, vänta bara tills jag blir pensionär och hur det kommer vara då".  (det var helt tyst i lokalen, och när föreläsaren gång på gång visade siffror på hur bra de har det idag, satt jag bara och njööt....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0