Go Ellos, go Ellos!

Blev enormt trött härom dagen på alla butiker.

Ingen butik hade en lämplig jacka som jag kunde, eller ville ha.
Är man större än storlek 44 får man nöja sig med tältliknande kreationer på de "generous" storklekarna..

Varför kan inte vanliga butiker helt enkelt skippa "generous" och bara göra större storlekar på den vanliga kollektionen. Jag menar det måste ju krävas mer pengar och tid att göra en helt ny kollektion för de "större" kvinnorna...  eller är det helt enkelt så att vi "större" vill ha tältliknande kläder??

Inte jag iallafall...  jag vill fortfarande visa mina kurvor, trots att de är väl tilltagande, och jag vill fortfarande ha lite mer ungdomliga och snygga klä'der fast jag e storlek 48..

Lindex brukar faktiskt ha helt ok, men de börjar svacka också.. hittade enbart två par olika jackor idag som fanns i större storlekar. TVÅ PAR!
I de andra storlekarna fanns det ca 8 par, som jag kan räkna till iallafall..  Kappahl och H&M ska vi inte ens tala om... 

Tog min tillflykt till internet. Gick in på ellos. till saken hör den att jag är en sån perosn som vill prova min kläder innan jag köper, eftersom man aldrig vet vilken storlek man kan ha. beroende matrial osv.

Men...   vart glatt överaskad att de flesta kläder faktiskt fanns i massor av storlekar!! 
Glatt beställde jag kläder för över tusenlappen, och nu ska det bli riktigt spännande att se vad jag kan ha, och inte..  

Och de har ju inte bara kläder... massa schyssta prylatr till hemmet med! och bra pris också... 

*NÖJD*






btw... försöker ladda upp lite mer bilder nu... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0