tidig höstmorgon

Uppe på plats i Sollefteå igen.

Klev upp klockan 6 i morse, för att hinna skrapa bilen som var täckt av frost. 1 minusgrad i Härnösand.
Men i Sollefteå var det nästan 5 minusgrader när jag kom fram.

Jag är en av de få människor som älskar mornar. Det e faktiskt supermysit att köra en timme i bil upp till jobbet i sollefteå just nu. Det är alldeles kyligt ute och hela landskapen är täckta av frost. Solen håller också på att titta fram och dimman ligger tät i dalgångar.

Jag känner mig inte trött och less när det är morgon. Jag känner mig pigg och sugen på en ny dag.

Det är nått speciellt när man måste kliva upp så tidigt. Tro det eller ej så är det mycket som händer klockan halv 7..   de flesta är antingen på väg upp ur sängen, eller som jag, redan på väg till jobbet.

När jag blir mammaledig igen ska jag ta som vana att kliva upp tidigt, innan Isa vaknar, och dricka te och kika på nyhetsmorgon.. eller ta en riktigt tidig morgonpromenad, ifall Isa redan har vaknat..

myspys.

Kommentarer
Postat av: Lisette

Ja du, du är tokig, finns inget bättre än att ligga kvar i sängen och mysa och skratta lite åt alla de som måste gå upp toktidigt:) Urs imorgon ska jag upp tidigt, börjar 7.45 och slutar 17.30 eller 18.00.... lite väl länge tycker jag men men, det blir pengar, dock noll pluggande:(

2009-10-12 @ 17:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0