Äntligen snö och kyla

Har väntat på detta. Gillar minusgraderna, och när det knarar under fötterna.
Idag skiner solen ute, det e riktigt kallt närmare 16 minusgrader..

Det är därför jag älskar Västernorrland så mycket, för att här har vi varma sommrar "ibland" och kalla vintrar. Dessutom är det härlig frisk luft och inte den tunga luft man har innåt landet.

Tyvärr blåser det lite här, men det kan man stå ut med om när man får så fina dagar som denna.. 

Så här ska det vara innan jul, annars känns det inte samma sak.
I helgen åker vi till Sollefteå, för att fira min kära sambo som blivit 30 år. Däruppe brukar det vara minst 4 minusgrader kallare... hehe härligt..  det e nästan lite mysigt när det riktigt biter i kinderna.

Så här såg det ut utan för mitt fönster när solen var på väg upp i morse..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, visst är det underbart när det knarrar under fötterna! Och de härliga somrarna gillas också, förutom när det är "rötmånad " och allt blir klibbigt...

Hälsa Morgan grattis på födelsedagen. Hoppas ni är friska nu allihopa!

Kram Cizzi

2009-12-18 @ 11:17:09
Postat av: Lisette

Nja här har det varit upp till -24 eller ner till kanske man ska skriva.... Och de nya skorna funkar så där så det blir kallt om tårna, näsan å kinderna. men en del av mig håller allt med, härligt med en riktig vinter, känns som det var väldigt längesen!

2009-12-18 @ 22:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0