Idag..

Måndag, första dagen på arbetslösheten igen..
Jag bestämde mig förra veckan att jag skulle göra denna blogg och har sedan dess jobbat med designen på denna blogg, det e inte lätt och jag har inte riktigt lärt mig allt... dessutom är den inte helt klar, men ska bli innom kort.

Jag har nu varit mammaledig sedan den 18 maj, när Isa föddes. Idag är första dagen när man sambo blir pappaledig, och jag ska vara arbetslös en vecka för att sedan sätta igång med skolan igen.. (Hoppade av förra höstan när jag var gravid, pga skoltrötthet och extremt illamående)

Nu ska jag som sagt börja igen. Jag läser Grafisk produktionsledare med inriktning på digitalt tryck.
Jag jobbar dessutom extra/frilansar för lokaltidningen här i stan, Allehanda media, Tidningen Ångermanland (TÅ).

Idag har jag vart på arbetsfödmedlingen och gjort det man ska, börjar få ganska bra koll på sånt där med myndigheter, så det flyter på, än så länge..
Sen gick jag och Sambon och kikade på ringar!! Japp, vi är nyförlovade sen den 31 juli i år.
Det blev varsin fin ring i Titan, det ska bli härligt när de kommer.

När det gäller viktnedgången har jag hållit mig till rätt mängd mat och tid än så länge idag.. helgen blev väl sisådär eftersom vi hade kräöftskiva i fredags, och släktfika i söndags. Både kladdkaka och bakismat åkte i strupen ned.. måste ta och fixa lite strikta linjer kring sådant.

Träningen skulle jag börja med idag också, men har självklart dragit på mig en ond hals, så det får bli en mjukstart med en kortare promenad ikväll. Men Friskis och svettis kortet ska jag beställa imorrn! Då ska jag även inhandla nya träningsdojjor eftersom mina gammla är för små.. (fick en storlek större på fötterna efter graviditeten.. SUCK!)

Gällande mina tankar om träning och mat beskriver jag i fler inlägg..  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0