regn, rusk och sjukdomar

Jag avskyr det här "ingentingvädret". Det e några plusgrader, alldeles grått och oftast regn.
Helt meningslöst.

Jag gillar i vanliga fall hösten, med löven i vackra färger, och man måste ha vantar och mössa osv.. men det här är helt fel. Det e för varmt med vantar och mössa, och ingen jacka är lagomt varm eller kall.

Dessutom e hela familjen sjuk. Värst är Isa, jag och sambon vandrar runt i ett töcken, som känns som nån stans mellan sov och vakenhet.. Isa har hållit oss vakna i två nätter nu, hon har haft högaste febern, och varit riktigt grinig. Man blir ju kanonorolig, och kan varken koncentrera oss på hemmet, jobbet, skola eller nått annat..

Jag hatar sånt. Jag bli på så dåligt humör. Jag vill ha snyggt och städat och inge kladd på bordet.. menjag har själv ingen energi för sådant.

Försökte pigga upp mig idag genom att åka ner på stan en sväng och köpa lite julprylar. Vi ska ha julgran hemma, och jag vill pynta i silver, vitt och svart. Röda kulor passar inte till ett vardagsrum i brunt och orange.

Pointsen håller jag än, men just denna vecka har det varit drygt.. mycket sugen på choklad och annat snask. Har iallafall sparat points, så i helgen blir det lite sånt.. :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Håller med, känns helt tröstlöst med det här regnandet. Hade det bara varit några minusgrader hade vi haft typ två meter snö nu... :) Men det går över, både regn och sjukdomar. Håll ut! Kram

2009-11-26 @ 21:06:18
Postat av: Anonym

Vad jobbigt att lillan har feber!!! Usch!

Majken är ff täppt men har sluppit febern iaf. Jag är hostig och snorig. Sovit på soffan inatt igen för att inte störa de andra. Håller med dig totalt angående vädret. När jag går ut och rastar Smilla så har jag en munkjacka annars blir jag alldeles för svettig. Mössan och vantarna får vänta. Krya på er! KRAM

2009-11-27 @ 08:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0