Fredagsmyset..

Idag har jag och Isa vart på bibblan igen. Lekt, läst böcker och smaskat på härliga buffén till lunch. Träffade också ett gäng andra lekkamrater som höll oss sällskap till lunch.
Sen gick jag och Isa den långa vägen ner till Coop, fantastiskt väder trots lite kylig vind..

Därefter var det bara att tåga hem och börja med fredagsmysförberedelser.
Ikväll vankas det rotsaksgratäng med vitlök och dill, till det kycklingfilé inlindad i lufttorkad skinka och balsamvinäger, sen en härlig sås till detta och sallad..
Samtidigt som maten gjordes tajmade jag med att baka bullar, lätta semlor ska det bli med chokladgrädde till efterätt..

Kanon!

nu sitter jag med stoora rödvinsglaset och njuter av dofterna från köket... ahh...


Bullbak...


Maten i ugnen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0