Hååår..

Efter diverse blekningar, färgningar och diverse styling med alla möjliga produkter har mitt hår slutat upp av leva typ. Spelar ingen roll hur många klipp hos frisören av kluvna hårtoppar, håret e precis lika slitet för det. Från rot till topp dessutom.

Höll nästan på ge upp ett tag. Började smått tona tillbaka min gamla färg, bara för att håret skulle må bättre av att skippa blekningar iallafall.

Men häromdagen hittade jag en lösning, som hittils har visat sig lovande.
Har en vän som lagt ut en bild på facebook på sitt hår, efter att ha provat en metod som kallas "balsammetoden". Hennes hår var vackert, friskt och massa härliga lockar. Hon har liksom jag varit gravid nyligen, och alla som varit det vet att håret slits nått fruktansvärt.

Iallafall hade detta funkat bra för henne, så jag tänkte prova.

hela metoden går ut på att sluta använda shampoo, och istället bara använda balsam.
Men man måste utesluta många märken, och bara använda balsam utan en massa ämnen som... ja. detta var ju då en hel lång lista på ämnen, men jag hitta ett balsam till slut.

Först skulle man tvätta ur håret med ett speciellt shampo, sen bara tvätta med balsam.
Jag kan säga att detta gav resultat redan första "balsamtvätten" för mig.

Ska lägga ut bilder i framtiden får ni se...

Så länge kan man gå in på denna länk och läsa mer:
http://lockig.se/index.php

Varm rekomendation från mig...  mer kommer!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vet vad du menar...mitt hår har aldrig varit mer livlöst än efter graviditeten!

Mitt är dock ff väldigt glansigt, men ohhh så tunt.

Jag kommer dock fortsätta att tona det som vanligt och använda mina stylingprodukter när jag ska göra mig lite snyugggg.

Kram C

2011-02-16 @ 16:12:28
URL: http://systerdysterciliat.blogspot.com
Postat av: Inger A

Intressant länk/sida!

2011-03-11 @ 17:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0