Ny diet..

Japp. Ärligt talat så har jag stormtrivts med viktväktarna, men plötsligt kände jag bara att jag ville prova nått nytt. Har läst lite och hört talas om LCHF och varit nyfiken på detta.
Så i måndags tog jag tag i det och satte igång.
Tanken är att sllippa skriva upp allting, och bara njuta av maten istället. Tänkte att jag skulle ge det en månad så får vi se hur det går. Dessutom lägger jag av med alkohol en månad också, för att rensa kroppen på lite skit.. ;)

Hittils är jag väldigt nöjd, jag blir tokmätt, och slipper dessutom suget efter mat hela tiden. Äter heller inte lika stora portioner (som jag hade problem med tidigare) utan nöjjer mig fortare, vilket är något nytt för mig.

Sen e det häftigt att kunna äta massa avokado och nötter igen, det har jag saknat.

Det som kommer bli mina svårigheter är nog godis och chips... misstänker att jag kan "fuska" iallafall vid intag av alkohol eller en jobbnatt.. men jag är medveten om det, och tänker inte tillåta det blir en "fuskvana"..

Nåja.. ska bli spännande att se och känna hur det går.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Testade och locka håret lite idag! Vad tycks? Passar jag i det? :)

2011-04-20 @ 14:13:47
URL: http://jenylicious.blogg.se/
Postat av: Alica

En kompis går på LCHF och hon har bara massa positivt att säga om det, förutom att man går upp i vikt om man slutar med dieten, så det gäller att bestämma sig och hålla sig till den om det är det man vill. Lycka till!

2011-04-20 @ 14:44:06
URL: http://aliiza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0