Nu har jag tagit beslutet

Jag hoppar av kören.

Tidigare i livet har jag sagt åt mig själv att hoppa av saker som jag känner att de bara gör att jag mår dåligt, och får dåligt samvete av. Detta har nu blivit en sådan grej.
Den enda anledningen att jag är kvar är att det förväntas av mig.

Jag har inget ansvarsområde, jag är bara en av många körmedlemmar så de klarar sig fint utan mig. Dessutom har det varit extremt struligt och tjaffsigt i denna lör, så jag känenr att den inte passar mig. Dessutom är det för mycket äldre faktiskt.. den känns tantig och oinspirerande.

Jag kommer eventuellt söka mig till en anna kör till hösten, men ska denna gång kolla av ordentligt vilken stämning det är i den kören, och vilka typer av låtar de har.

Så får det bli. Och det känns så skönt!!

Tyvärr ingen sthlms-resa, men jag kände att den enda anledningen jag for med var att få träffa mina kusiner, så då kan jag lika gärna göra det tillsammans med min familj vid ett annat tillfälle när vi kan vara med dem längre dessutom.

bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0