eftertänksamhet

Helgen blev kanske inte riktigt som jag hade tänkt det. Mindre vila än vad som behvdes, och dessto mer gott i gott som slinkigt ned.
Riktigt orolig inför imorgon, men det e för sent att göra nått åt det nu.
Får ta nya tag i den nya veckan igen...

För övrigt testade jag ett par jeansshorts i helgen.. Dessa hade jag när jag och älsklingen var ute på vår andra bowlingdate, dvs den daten när det hände saker! Sen dess har jag inte kunnat ha dessa shorts, de har varit för små, men så i helgen kunde jag knäppa knappen igen, och de satt perfekt! Vilken känsla...

Jag har också haft en liten svacka igen i mitt mående, jag vet att det beror på stor del stress, men lite annat också. Denna helg har jag verkligen lärt mig att man måste ta vara på det man har, och inte strula bort det.
Jag älskar min sambo något fruktansvärt, och därför tänker jag börja uppskatta honom ännu mer.. vill aldrig vara utan honom!

Jag har också hunnit med att se tjejfilmernas tjejfilm.. sex and the city 2. Och den var ännu mer tjejigare, riktigt överdriven men ack helt okej underhållning för tre glada tjejkompisar en sen söndagskväll..
Trots att filmen inte är ett dugg verklighetstrogen, så kan jag inte låta bli att få mig en lite tankeställare även här att det är viktigt att tänka på varandra och respektera varandras sätt att vara och bete sig.
Ibland kan jag erkänna att jag lätt rusar på i min egen fart, men alla kanske inte är på samma löparbana..

Det är nog bra för mig att få dessa trankeställare, för då lär jag mer och mer om mig själv och om andra. Och lär mig att ta hänsyn till folk, och dessutom vårda min relation och familj, och kanske inte irritera mig på småsaker.
Energin är bättre att lägga på roliga saker som att mysa, umgås och säga positiva saker till varandra.. 

Det tänker jag göra oftare numera!!






Kommentarer
Postat av: Karin

kloka tankar..Det är konstigt det där att det ska vara så svårt att uppskatta det man har, tack för påminnelsen =) kram på dig vännen!

2010-05-31 @ 21:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0