Äntligen en vilostund som funka

Häromdagen hämtade jag en gammal tv, som fungerade fortfarande, och ställde den i sovrummet. Har varit emot tv-aparater i sovrum hittils, men senaste tiden har jag saknat det massor..
Jag ville kunna ligga i sängen och kolla på en mysig film, mysa med sambon och somna avslappnad till filmen.. eftersom jag har sömnprobelm låter det som det sämsta, men konstigt nog så har de två nätter hittils med tvn varit de nätter jag somnat fortast, och sovit skönast på de senaste veckorna.. 

Iallafall, så idag när det var Isas eftermiddagssov, la jag henne först (utan krångel idag tack och lov) sen plockade jag ihop lite nagelgrejjer, en flaska vatten och ett skrivblock och la mig (på den nybäddade sängen med massa härliga kuddar) och kollade på valfritt avsnitt av favoritserier. 

För första gången på en lång tid kände jag mig avslappnad under isas sovtid.. annars brukar jag kuta runt i lägenheten och städa och plocka.. inte idag. 
Tack och lov sov Isa nästan två timmar dessutom så jag fick en lång lugn och ro.. därefter kände jag att jag hade tålamod, och var betydligt piggare. 

Sköönt!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0