tråkiga kommentarer

Egentligen brukar jag inte bry mig om att komentera själv de "trista" komentarerna man får på en sådan blogg.
Jag förstår väl att man får sådana komentarer ibland, och det är ju bara de personerna själv som inte har koll på mig, och uppenberligen inte läst hela bloggen.
Inget att hänga upp sig på alltså...

Men.

Fick ändå en komentar som jag måste svara på, visserligen kanske inte en jätteelak komentar men den är värd att svara på. 
Det var en "anonym" person som tyckte att det var dumt av mig att unna mig mat nu under jul och nyår, och att jag kommer hamna på plus sen.

Självklart kommer jag hamna på plus OM jag fortsätter ha "pointsfria" dagar ofta. Det är jag mycket väl medveten om.

Men när det handlar om tre dagar totalt över jul och nyår får jag unna mig, ifall jag sedan tar kontrollen igen och inte faller tillbaka i gamla vanor. Julafton och de dagarna visade jag att jag klarade av detta, då jag fram till nyårsafton gått ner den vikt jag gått upp under de två dagarna. Dessutom visade vågen ännu mindre än tidigare.

Det är också en utmaning att klara att ta kontrollen då samhället i sig är uppbyggd på så enormt mycket frestelser, speciellt om man är lite väl matglad. hittils tycker jag att jag har varit duktig och visat att jag klarat det.

Så till den som skrev komentaren, läs gärna och följ min blogg, så ska jag bevisa att jag inte hamnar på plus.

Kommentarer
Postat av: Lisette

Det är bra Johanna, vi vet att du kommer fixa det och att du har kontroll, det är en stor förändring på din motivation nu mot förr och att du unnar dig på de få högtider vi har kan mycket väl vara det som gör att du kan hålla upp med att äta fel resten av året eller vad man ska säga så gör det som funkar bäst för dig!!!

2010-01-04 @ 20:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0