tankar och helghändelser..

I helgen har jag haft en del jobb, mend et har varit ganska lugna tillställningar och därför har jag haft tid med annat också.
Träffade en kär vän i fredags för en fika, hon sa något då om att hon var imponerad över min målmedvetenhet när det gäller träning och mathållning. Jag kan inte annat än verkligen säga tack för detta, för det var riktigt ärligt sagt av henne och jag blev väldigt glad. Det sitter kvar i huvudet och jag känner mig stolt.
Hon betyder massor såklart..

Lördagen tillbringade jag i religösa tillställningar, då jag skulle bevaka ett jubileum svenska kyrkan hade om att det var 50 år sedan den första kvinnan prästvigdes.
Eftersom jag är totalt oreligös, och inte tror på någon direkt gud, så hade jag naturligtvis svårt att finna nått gemensamt med dessa människor, men det var ändå intressant att lyssna till deras tankar och åsikter.
Man blir ju ganska objektiv om inte annat..
Någonting som iallafall slog mig är att jag måste dragit ned snittåldern litegrann..  som Sambon frågade, "var det någon under 60?" nja, en elelr två kanske..  menmen så brukar det ju se ut.
Däremot tyckte jag det var lite spännande att se alla "vanliga" människor som är prästvigda, det formelt vimlade av vita kragar..

Efter jobbet gjorde jag något som jag inte gjort på flera år. Jag snörade på mig jogging skor och gav mig iväg för att springa.. detta visade sig vara mer jobbigt än jag trott, (fast jag misstänkte det) men, jag tänker inte ge upp, utan vänta tills det blir bart i skogen och springa på stigar istället i sommar. Ett mål jag haft nu under våren är nämligen att kunna springa/jogga...

På söndagen var det så där underbart strålande väder, vindstilla och sol. Isa var bättre i sjukdommen, och behövde lite frisk luft så vi bryggde kaffe till en termos, och handlade varsin macka och for ut till havet.
Där har vi haft en härlig eftermiddag med sol och lugn och ro i frisk luft och havsdofter!
Hellt sannorlikt skönt.. 

Nu väntar kvällens jobba, Musik Direkt final.. ska bli skoj.

Här kommer pics från helgen.. visserligen tagit med en simpel mobilkamera, men det får duga.



Isa ska vara med och diska, helst med hela kroppen..



Morgan och Isa myser i vårsolen på bryggan..



Utsikt från bryggan..



"Hallå!! vill inte vara instängd i vagnen.." Kan man anta att hon säger..



Morgan fåfäng i solen..



Jag fåfäng i solen..



Kärlek..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina bilder, ni ser ut att ha haft det supermysigt. Och du...att man har en "bra" kamera, behöver inte automatiskt betyda att man får bra foton. Det är ju den som står bakom kameran som ska göra det mesta av jobbet...och ha bildseendet!

/kram Cizzi

2010-04-12 @ 18:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0