Varför jul?

Varför tycker jag det e så förbaskat jobbit vid jul?

Längtar alltid i november efter det, såg fram emot att tända ljus, mörkret och att umgås med nära och kära och julmat. Tycker ju om allt det där.

men när det verkligen är dags att fira den där julen, då kommer alla ångestkänslor..
Vill alltid ställa in i sista minuten, speciellt med familjen på min sida.

Både vill och inte vill, ångrar mig också nästan varje år att jag ens firade..

Tack och lov ska vi va i Grabninge på julafton, men det känns ändå ångest inför högtiden.

vet inte varför.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan det inte vara lite som för mig att man får ångest av all stress runtomkring och alla "sociala krav". Man blir mer påverkad av det än man tror och det är lätt att man blir lite för "överambitiös" när man egentligen borde vila. Julen alstrar stress och drar till sig ångest! Cizzi

2009-12-23 @ 17:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0