Morgon, och gårdagens bekännelser..

Halv 8 väckte Isa mig idag. Hon sover så olika på morgonen, hon vaknar allt mellan 7 till 9.. ibland en riktigt morgontrött sak med andra ord. Men man ska VERKLIGEN inte klaga..
Hon sover hela natten i sträck från 21-22 på kvällen till morgonen, det händer ca 1 på 30 nätter att hon vaknar och vill ha mat tidigare än 7..

Idag ska vi på föräldragruppträff, och sen ska vi åka upp till Graninge och bara ta det lugnt i två dagar..

Hittils har jag vart duktig denna vecka, och ätit bra måltider, mycket grönsaker och lagomt på tallriken.. däremot har sötsuget varit enormt emellan måltiderna, det e ju så om man e sötberoende.. värst är det på kvällen.
Jag har börjat köpa naturella nötter och torkad frukt som jag kan äta nån bit av om det blir för jobbit.
Igårkväll gick allt över till rastlöshet, så till slut snöra jag på mig (de nyinköpta) träningskorna som jag dessutom ville prova att gå i, och tog en promenad till Ica för att inhandla presentpapper.

Det funkar med en promenad faktiskt för att få hjärnan på andra tankar, och sen så räckte en kopp te och en frukt gott och väl som kvällsfika när jag kom hem..

Dessutom har man möjlighet att fundera och planera hur man ska göra för att klara av sötberioendet..  funderar dessutom på att leta fram stegmätarn, efter ett samtal med säljaren på Teamsportia som berättade om företagets stegtävling..  sånt e ju riktigt bra!

vem vet, kanske jag tom ska leta fram gångstavarna...


Ska ta och lägga ut lite bilder här nån dag också.. 


Kommentarer
Postat av: Lisette

Ser ju ut att gå riktigt bra för dig:) Fin blogg men man ser inte hela texten.....



Väldigt fint kort på dig och Isa!!

Kram

2009-08-26 @ 21:44:59
Postat av: klara

Fin blogg du knåpat ihop, är det okej om jag länkar från min?

Kram!

2009-08-27 @ 11:35:40
URL: http://mammaklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0